Min Tidigare Sköthäst

Postat i Hästliv - Fakta
Min favoritsköthäst på Bollnäs Ridskola: Mirabella
Skimmel sto

Mirabella längst till vänster, Drina till höger.

Född: 1978
Ras: Connemara
Kommer ni ihåg Mirran och Drina från ridskolan? Mirabella, som kallades Mirran var min favorit på den tiden. Tyvärr lever inte någon av dem längre. Mirran och Drina var bästa kompisar, de gick alltid med varandra. Jag kommer heller inte ihåg så jätte mycket från den tiden, eftersom jag var så liten när jag var skötare på henne.
Men några saker kommer jag ihåg. Hon var en mysig häst, men hon hatade sadeln! Så fort man kom och gick förbi med en sadel så fick man rumpan vänd mot sig. Inte så trevligt, men man kan förstå ridskolehästar också. Jag gillade henne, hon var snäll och mysig att rida.

Haha, Mirran och jag efter en ridlektion.

Har ni några minnen från Mirran & Drina? Eller någon annan favorit ni hade på den tiden?

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0