Bonetts massage

Postat i Hästliv
Igår fick Bonett sin massage! Det gick bara bra, hon tyckte att Bonett såg jätte fin ut. Skulle hon gissa på hennes ålder så skulle hon tänkt sig att Bonett var 16-17år. Det känns så roligt att höra, eftersom hon är 21. Fler som sagt det också att hon är så rund och fin i kroppen fortfarande. Bara hoppas att det håller i sig och så kommer jag fortsätta träna henne som jag gjort. Försöker variera så mycket som det går.
Ex:
Måndag - Skritt & Trav
Tisdag - Trav och galopp
Onsdag - Klättring
Torsdag - Dressyrpass
Fredag - Longering
Lördag - Skritt, mysig tur i skogen
Söndag - Vilodag

Ungefär sådär kan en veckas träning se ut om jag rider 6 dagar i veckan.

Iallafall så hittade massören "felet" som jag har känt så länge. För det första var hon lite spänd i överdelen av halsen, nacken. Sen rättade hon till en kota som låg fel på höger hals. Vänster bog har jag känt när jag har ridit att hon har känt "låst". Hon har inte riktig kunna ställa om sig till vänster. Men min massör hittade felet, och korrigerade det. Det var som jag trodde, bogen var låst. Så idag ska det bli spännande att rida Bonett för att känna om hon känns så annorlunda.

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0