Stackars brud

Postat i Hästliv
Det är synd om min brud nu.. Kom till hagen idag och då står hon och kliar som en galning på en avbruten trädstam.. Hon har fått fula utslag på underhalsen. Hon fick nå liknande för två år sedan och då var det i samband med flugsprayen, Ultra Shield. Tidigare år har det gått bra, likaså förra året. Men så har hon fått det igen.
Måste vara det hon är överkänslig mot.. Så idag duschade jag henne, för att få bort alla rester från flugsprayen. Sen så har jag blandat ihop min egna flugspray (tillbaka till gamla tiden).. Äppelvinäger, matolja och vitlök..
Imorgon ska jag ta och ringa veterinären för att ev få någon ny salva att smörja henne med, annars är risken ganska stor att hon kliar upp och börjar bloda en massa..
 

Kommentarer

- Anna

Men fyy så hon ser ut :/ Uscha.. Stackarn. Hoppas vet. har nå bra salva som du kan få tag i. Jag använder det flugmedelet & Rattis reagerar tack & lov inte. Har aldrig gjort heller. :) Tycker det bara är det flugm. som verkar funka bra. Kram:)

2012-06-25 - 10:38:49
URL: http://annaslaviero.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0