Kom med tips och ideér!

Postat i Hästliv
Som jag berättat tidigare har så har ju Bonett varit dålig. Det rann ur vänster öga och vänster näsborre. För det fick hon ögondroppar och sakta med säkert har det blivit bättre, men inte helt återställd. Tidigare rann det ur näsborren i stort sett hela tiden, mest genomskinligt. Nu rinner det mest då hon anstränger sig.
Annars är hon sitt vanliga jag, pigg och matglad igen.
Men så förra veckan var jag ute och red, skrittade och travade lite grann. När jag då kom tillbaka till stallet igen så var snoret i vänster näsborre rosa aktigt, alltså blandat med blod. Så efter det har jag bara skrittat.
Idag skrittade jag och gjorde lite böj övningar, sen travade jag bara ytterst lite eftersom jag inte vill anstränga henne. Men när jag kommer tillbaka till stallet var det lite blandat med blod igen.
Hon är ju pigg och tycker om att springa på, men eftersom hon får blodblandat snor vill jag ju inte trava henne.
 
Någon som varit med om något liknande? Veterinären visste ju inte vad felet var.
Hon är 22, men otroligt pigg och i fin form.
Vad kan det vara? Varför just på vänster sida? Stackars brud..
 

Kommentarer

- Anna

:) Ja va så ja kände också;p Hihi. Kan höras då så får vi se vem vi blir hos då;p
Men uscha är hon inte bra än. :/ Undra varför det kommer blod. Hmm.. Har inte varit med om det ja heller. Men tänkte om de har i samband med att hon anstränger sig för mkt då. För de har ja för mig man hört nå om förr att om hästar blir för ansträngda eller riden jättehårt(inte för att du gjort det) så kan dom blöda lite.. men prata med ev. vet. igen då om dom har nån aning.. Kram<3

2012-11-12 - 19:19:16
URL: http://annaslaviero.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0